Mr.Sano Tokyo Olympic emblem. A possibility of the guarantee cancellation.

That Japanese Creative degrades to here.
To be honest, I didn’t want to think.
Because I was enrolled in advertising world before, too, I’m interested.
He’s an art director, is actual production a staff?
Were an investigation by the production process and an analysis neglected as a director?
A design embezzlement tends to run past easily by the net society now.
There is an expression infinitely in the two dimensions, but fortuity can’t be excluded.
However, it’s irrelevant to use a different work just as it is, isn’t it?
It’s impossible as a creator producer.
Even the layout design and a copy are same.
Creators are a copy and a taste by net society easily.
It has been borrowed beyond territory of reference.
It’s such impression, isn’t it?
It’s a personal thing, at the previous advertising agency, a colleague.
After a layout of advertisement of the medical agency which has that (and, to document) is imitated all.
Some advertisement has been carried on a newspaper.
You requested sentences of advertisement from sponsor’s medical agency later.
There is comment in a newspaper company from a teacher of a university, and an embezzlement of a layout is detected.
A boss goes to the university in Nagano and settles privately by monetary loss of 6,000,000 yen.
The world of advertisement is severe on an embezzlement.
Because of 2020 Tokyo Olympics emblem problem
I say that JOC has received a letter of use prohibition.
The Olympic person concerned should think “Just as it is, then a domestic opinion
wouldn’t also be silent. A retraction is also possible.”, too.
That I’m afraid most?
“When IOC takes out the decision which retracts holding in 2020TOKYO.”
It’ll be so.

危うし東京五輪エンブレム。ギャランティー解消の可能性も。

日本のクリエイティブがここまで劣化しているとは、
正直思いたくありませんでした。
私も以前広告界に在籍していたものですから気にはなります。
彼はアートディレクターで、実際の制作はスタッフ?
ディレクターとして制作過程での調査や分析を怠ったか。
デザイン盗用は今のネット社会では、安易に走りすぎる傾向があり、
二次元の中では表現は無限にあるものの、偶然性は排除出来ません。
しかしながら、別の作品をそのまま使うというのは論外ですね。
クリエイタープロデューサーとしてはあり得ない。
レイアウトデザインやコピーでも同じです。
クリエイターは安易にネット社会でのコピーアンドテイストで、
参考の領域を超えて借用してしまった。
そういう印象ですね。
個人的なことですが、以前広告代理店で同僚が、
ある医療機関の広告のレイアウト(と文書まで)をそっくり真似て、
ある広告を新聞に掲載したことがあります。
後日広告主の医療機関から広告の文章を依頼された、
大学の先生から新聞社に指摘があり、レイアウトの盗用が発覚。
上司は長野の大学まで赴き、損害金600万円で示談。
広告の世界は盗用には厳しい。
2020東京五輪エンブレム問題では、
JOCに使用差し止めの書簡が届いているという。
五輪関係者も、「このままでは国内の世論も黙ってはいないだろう。
取り下げもあり得る」と思っているはず。。。
一番怖いのは、
「IOCが2020TOKYOの開催を取り下げるという決断を出すとき」
でしょう。

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s