Degradation of the invention of the Japanese digital dependence bears.

From when does the image power degrade and have degenerated for Japanese?
Perhaps by Windows and Mac.
Is it after I come to deal with production?
The production which are an Olympic emblem and a logo even if I’m not a professional now?
Because it’s the time everyone can be made?
When there are an illustrator of software and a photo shop.
Everything is the these days which can be done.
The material of youtube can be made easily and.
Presentation can also be done freely.
Because an image is the time it’s difficult to become money when.
Imitation, quotation and rights will be trading down and derive.
An advertising agency introduces Mr. Sano.
It should be the person in charge (bookmaker).
It’s also a problem that the report is stopped.
Because it’s an advertising agency, that a TV station is being managed may be all right one.
The Japanese last convoy and broadcast industry.
Mr. HORIEMON incited before.
It was returned and was subjugation.
It’s a problem for him who didn’t know such actuality, too.
The word is bad, the Japanese system now?
It’s akin to Yoshihara’s brothel system in the Edo Period.
The fence person by whom general Japanese was sold off.
It’s a dark agency to manage.
Propaganda of prewar Imperial Headquarters is an allied news agency.
Dentsu now.
The relation by which Kyodo News and Jiji Press are a deep relative relative.
The Japanese system now is grasped.
To Nagata-cho, the business world and the bureaucracy.
So there is only an external pressure for changing Japan.
Talk, that, oh, it was done.
Design industry?
It’s better to return to the analog world once now, isn’t it?
As well as politics, it’s creative, to be isolated from the world?
I can’t receive

デジタル依存が生む日本人の創造力の劣化。

日本人はいつからイメージ力が劣化・退化してきたのか。
おそらくWindowsやMacで
制作を手がけるようになってからでしょうか。
今はプロでなくても、五輪エンブレムやロゴの制作は、
誰でも作れる時代になっているからでしょうか。
ソフトのイラストレーターとフォトショップがあれば、
なんでもできるこの頃です。
youtubeの素材だって簡単に作れるし、
プレゼンも自由にできる。
イメージがお金になりにくい時代だから、
薄利多売になり、模倣や引用や利権が派生する。
広告代理店が佐野氏を紹介し、
窓口(胴元)になっているはずですが、
その報道はストップされてるのも問題。
TV局を管理しているのは広告代理店だから仕方が無いのかも。
日本の最後の護送船団、放送業界。
以前ホリエモン氏がけしかけたけれども、
返り討ちになった。
そういう現実をしらなかった彼にも問題ですが。
言葉は悪いですが、いまの日本のシステムは、
江戸時代の吉原の女郎屋システムと似ています。
一般の日本人は売り飛ばされた囲い者、
取り仕切っているのは闇の代理店。
戦前の大本営のプロパガンダは、同盟通信社で、
今の電通さん。
共同通信も時事通信も深い親戚縁者の関係が、
いまの日本のシステムを握っている。
永田町や財界や官僚まで。
だから、日本を変えるのは外圧しかない。。。
話はそれましたが。
デザイン業界は、
いま一度アナログの世界に立ち戻ったほうがいいですね。
政治だけでなくクリエイティブでも世界から孤立するのは、
いただけない。
.

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